Avrupa Avrupa Dediğimiz

10 Temmuz 2009 Cuma

869 Numaralı ürünü al, milli servet yurdumuzda kalsın

869 Numaralı ürünü al, milli servet yurdumuzda kalsın

Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün'ün Çağrısı...idi, şimdi ben yineliyorum.

Arkadaşlar bunu yapmak zor değil. Ben yaptım. Geçen hafta 2 aylık faturalarımı çıkardım ve hesapladım. Yani Danone yerine Sütaş, Pantane yerine İpek almışım vs. 2 ayda 1000 YTL param Türkiye de kalmış.

ATO' dan tüketiciye '869' çağrısı Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, ithal ürünler yerine Barkodu '869' ile başlayan yerli malı ürünleri satın alma çağrısı yaptı. Aygün, tüketim malı ithalatına giden her 6 bin 500 dolarınTürkiye'de bir kişiyi işsiz bıraktığını belirterek, '869' u al, çocuğun işsiz kalmasın' dedi..

Aygün, yaptığı yazılı açıklamada, yabancı markalı Ürünlerin market raflarını istila ettiğini ve ithal ürün tüketimi nedeniyle Türkiye ekonomisinin çıkmaza girdiğini kaydetti.. Aygün, bir ürünün Barkoduna bakarak hangi ülkeye ait olduğunun anlaşılabileceğini anımsatarak, Türkiye ekonomisinin kurtuluşunun 869 rakamında gizli olduğunu savundu.. Aygün, şöyle konuştu: 'Türkiye ekonomisi bugün güçlü ekonomiler karşısında bağımsızlık savaşı veriyor. Bu savaşta parolamız 869'dur. Yani Türk'ün şifresi 869'dur. Savaşı kazanmak ve başı dik gezmek istiyorsak ülkemizin ürünlerine sahip çıkalım. İthal ürünlere verdiğimiz her kuruş, ekonomimizi çıkmaz sokağa götürüyor, yerli sanayinin bacası tütmez oluyor. Gençlerimize istihdam yaratılamıyor. Yerlisi varken yabancı mal almak, kıt kaynaklarımızın dışarıya gitmesi ve yatırımların azalmasıdır. Azalan yatırım, çoğalan işsizliktir.

Hiç yorum yok: